You are from: United States, Go to our American website.

Projects AbroadProjects Abroad

Støtte og Sikkerhed

Vores lokale personale er en stor del af den service du får fra Projects Abroad. Vi prioriterer din sikkerhed og tryghed højt, og vi har derfor en række procedurer på plads for at sikre, at du har den nødvendige støtte og opbakning til at udføre dit frivillige arbejde trygt og sikkert.

Vores garantier:

Sikkerhed
Vi tager din sikkerhed dybt seriøst. Vi sender kun frivillige til områder, som er politisk stabile og sikre. Hvis det ikke er tilfældet, sender vi dig ikke afsted. Vores hovedkontor i England er i løbende kontakt med det britiske udenrigsministerium såvel som udenrigsmyndigheder i USA, Canada og Australien om sikkerhedssituationen i områderne. Derudover har vi en ekstra sikkerhed i områderne igennem vores lokale personale, som har et indgående lokalt kendskab.

Rådgivning før afrejse
Udover at vores ansatte på det danske kontor sidder klar til at rådgive dig om dine muligheder og rejseforberedelser får du også en personlig hjemmeside, MyProjectsAbroad. Her finder du relevant information om visum, forsikring (frivillige på 65 år eller yngre) og hvad du bør pakke.

Når din ansøgning er blevet godkendt vil du en kontaktperson fra destinationen, og sammen vil I forberede dig til dit projekt. Din kontaktperson finder det specifikke projekt samt værtsfamilie til dig, og vil løbende følge op på dine forberedelser.

Information om projekt og bopæl
Senest en måned inden din afrejse vil du få de praktiske detaljer om projekt og bopæl såsom adresse, tlf. nr og hvad du kan se frem til på destinationen.

Lokale kontorer og medarbejdere
Vi har lokale ansatte i alle vores destinationer, der tager sig af digVi tror på, at vores støtte på destinationen er uden sammenligning. Hver eneste destination med frivillige har et kontor og lokale medarbejdere. På hvert kontor er en kvalificeret ledere og et team af ansatte som er oplært i at tage sig af frivillige i udviklingslande med alt hvad det må indebære. Der er altid mindst en medarbejder til rådighed døgnet rundt.

De lokale kontorer fungerer ofte som samlingssteder for de frivillige og her kan de følge med i aktivitetskalenderen for destinationen, tale med vores lokale medarbejdere om stort og småt og generelt altid kigge forbi.

Vores lokale medarbejdere sikrer, at lokale værtsfamilier og projekter lever op til vores krav og standarder. De besøger løbende familier og projekter for at sikre, at vores frivillige har de bedste forudsætninger for deres arbejde. De lokale medarbejdere hjælper med alle tænkelige og utænkelige problemer, de giver gode råd, og ingen spørgsmål eller ønsker om hjælp er for store eller små.

Bopæl
Alle bopælsformer tilses regelmæssigt af vores lokale personale, hvad enten det hos værtsfamilier eller frivilliges lejligheder. Vi stiller krav til renlighed, hygiejne og bekvemmelighed men ikke luksus.

Bor du hos en lokal værtsfamilie tilstræber vi, at mindst en familiemedlem kan tale mindst et basalt engelsk (eller fransk i de fransktalende lande), og at familien accepterer vores krav til dem. Familien skal ligeledes have en interesse i at have en engelsktalende frivillige boende.

Vi har løbende evalueringer med vores værtsfamilier og vi tager ud på kontrolbesøg. Vi tjekker både forholdene hos både værtsfamilier og i lejlighederne inden vi sender frivillige dertil.

Koordinatorer
Alle frivillige uanset projekt får en koordinator, som er ansvarlig for at hjælpe de frivillige godt til rette på projektet. Derudover står koordinatoren til rådighed for spørgsmål og hjælper med at løse eventuelle problemer.

Ved ankomst
Vi henter dig i lufthavnen (eller et lokalt ankomststed) medmindre du ønsker andet. I langt de fleste lande bliver du hentet af en af vores lokale medarbejdere, og i enkelte lande benytter vi os af faste transportpartnere, for eksempel taxachauffører, til at hente de frivillige. Uanset hvad bliver du mødt af en person med en Projects Abroad skilt og som kender dit navn. Vedkommende vil have identifikation som du kan se.

Vi sørger også for, at du kommer til lufthavnen når du skal rejse hjem, medmindre du skal rejse rundt på egen hånd efter dit projekt.

Introduktion
Når du er ankommet til destination, sørger vi for, at du får en god introduktion til dine nye omgivelser. Selve proceduren varierer fra land til land, men fælles er at du kan forvente at få en velkomstpakke med et kort over områder, oplysninger om offentlig transport, apotek, læge, vores lokale kontor, andre frivillige og meget mere. Derudover bliver du vist rundt i nærområdet, således at du ved hvor vores kontor ligger, hvor busstationen er, og lignende. På turen taler vi også om den lokale kultur og skikke som du forventes at respektere.

Forsikring
Vi har valgt at inkludere en omfattende rejse-, syge-, og ansvarsforsikring (frivillige på 65 år eller yngre) fra Endsleigh Insurance Services i din projektpris. Skulle du være uheldig og få brug for forsikringen (frivillige på 65 år eller yngre), kan vores lokale personale hjælpe dig på stedet idet de har kendskab til de mest gængse forsikringsbetingelser og ved hvordan de hurtigt kontakter Endsleigh Insurance Services for at hjælpe dig bedst og hurtigst.

Kontakt os på:
(+45)­­ 42 40 90 20
Tilbage til toppen ▲